Translate

2017-10-09

Námět na výlet v okolí Srní

Antýgl, Turnerova chata, Čeňkova pila

Pěší (či sněžnice) Vzdálenost: 15.5 km; Obtížnost: Střední;  Převýšení: 263 m;  Hodnocení: 80/5

Parkoviště a autobusová zastávka se nachází mezi Srním a Modravou u kempu. Z parkoviště se vydáte doprava a z nedalekého mostu přes říčku Vydru můžete vidět první zajímavost na trase. Podíváte-li se 50 metrů proti proudu vpravo, uvidíte takzvaný obří hrnec (jedná se o veliký kámen, vymletý staletími vodou, štěrkem a kamením).

Poté pokračujete po proudu říčky směrem k Turnerově chatě. Za chvilku se můžete zastavit u studánky s pitnou vodou a kousek za ní si prohlédnete Klostermannův most. U mostu pokračujete k Turnerově chatě nebo můžete přejít na druhý břeh a vydat se směrem na Srní (v tomto případě se můžete napojit na tento výlet). Ještě před Turnerovou chatou se v říčce nachází další obří hrnec a u něj i cedulka s vysvětlivkami. U Turnerovy chaty můžete pokračovat klesáním směrem na Čeňkovu Pilu, kde cestou mimo jiném zhlédnete Kamenné moře nebo se můžete u chaty vydat doprava a strmým stoupání po žlutém turistickém značení pokračovat směrem na Zhůří, pak po zeleném značení na Horskou Kvildu, po modrém značení na Hamerský potok, Pechler, Antýgl. Podrobnosti naleznete na konci tohoto výletu.

Pár informací pro ty co dorazili do Čenkovy Pily:

- Odbočíte-li na hlavní silnici vlevo a přejdete přes řeku můžete navštívit expozici Šumavské energie. Začátky prohlídek jsou v 9, 11, 13 a 15 hodin, červen - září denně mimo pondělí (vstup zdarma, telefon: 840 840 840).

- Vydáte-li se na hlavní silnici rovně, projdete mezi parkovištěm a bufetem, dojdete k nedaleké Čeňkově pile. Za touto pilou se nachází soutok Vydry a Křemelné a tímto místem vzniká řeka Otava.

Zpět na Antýgl jděte stejnou cestou, kterou jste přišli.

První dva a půl kilometru k asfaltové silnici vás čeká velmi strmé stoupání. Na tomto úseku nastoupáte neuvěřitelných 300 výškových metrů. V samotném stoupání si dejte pozor, aby jste neodbočili na první paseku stejně jako my :-). Na hlavní silnici odbočíte vpravo a pokračujete  okolo silnice, místy kde stávala osada Zhůří. Cca 600 metrů v lese si pohlídejte odbočku doleva na lesní pěšinu Za chvilku dojdete do Horské Kvildy, kde přejdete přes hlavní silnici a sejdete k Hamerskému potoku. U potoku odbočíte doprava a velmi příjemnou procházkou podél potoka, kde jsou znatelná místa po rýžování zlata tvz. sejpy a pinky, dojdete zpět k Antýglu. Chcete-li si užít ještě jednu procházku těmito místy, provede vás tento výlet Horská Kvilda, Pechler a zpět.