Translate

Počet zastávek: 8
Začátek: Merklín, vlakové nádraží
Konec: Merklín, vlakové nádraží

Chcete-li si vychutnat krásu Krušnohoří pokud možno o samotě, vyhněte se notoricky známým cílům jako je Klínovec nebo Boží Dar a vydejte se na průzkum například do tzv. Kaffských hor. Pravda, okolí Merklína je sice položené podstatně níže, body tím ale tato kouzelná krajina rozhodně neztrácí. Stezka vás provede hlubokými lesy i po rozlehlých horských loukách, chybět nebudou ani úchvatné rozhledy na místní vrcholy a rozvaliny zaniklých osad.

Cestu začnete na nově opraveném vlakovém nádraží v Merklíně, kde také najdete úvodní informační panel. Vydáte se po žluté turistické trase přes obec směrem ke sjezdovce, na jejím úpatí pak najdete tabuli č. 1. Pokračovat budete přímo podél sjezdovky nahoru do kopce, tam narazíte na tabuli č. 2. Odtud se můžete vydat dvěma směry, rozhodnutí je jen na vás. Ať bude vaše volba jakákoliv, o žádnou zajímavost nepřijdete – stojíte totiž na začátku okružní trasy, která vás sem dovede zpět. Pokud ale chcete zachovat pořadí informačních tabulí, vydejte se doleva.

Značka vás dále zavede na Vlčineckou vyhlídku a do míst bývalé horské osady Kaff (tabule č. 4 a 6, Dolní a Střední Kaff). Nejen zájemce o geologii potěší tzv. Kamenná loď a na samý závěr cesty potkáte působivý Merklínský buk. Dávejte dobrý pozor na značky, trasa většinou nevede po zpevněných cestách a celkem snadno byste mohli přehlédnout odbočení. Od mohutného buku (poední tabule č.8) seběhnete lesem opět nad sjezdovku a stejnou cestou zpátky k nádraží.