Translate

Počet zastávek: 15

Začátek: vlaková stanice Potůčky

Konec: hraniční přechod Potůčky / Johanngeorgenstadt

Většinu návštěvníků Potůčků sice přitahují zdejší tržnice, daleko příjemnějším cílem ale může být liduprázdné okolí. Naučná stezka vás provede rozmanitým terénem po zarostlých lesních stezkách, pohodlných zpevněných cestách i tvrdých asfaltkách. Věnuje se historii Potůčků, Johanngeorgenstadtu i dávno zaniklých obcí, hornictví i místní fauně a flóře. Místy vás sice čeká relativně prudší stoupání, na druhou stranu si pak odpočinete u oddechových úseků, jako je silnice podél říčky Černá. Celkově jde o středně náročný výlet a pokud jste tuto oblast dosud neměli šanci příliš poznat, vřele vám stezku doporučujeme.

První informační panel najdete hned na nádraží, od něj se vydáte po červené přes koleje do kopce kolem sjezdovky. Z tzv. Sluneční stráně je pěkný výhled nejen na Potůčky, ale především na sousední Johanngeorgenstadt. Delší stoupání vás dovede k vrcholu Rudná, kde si můžete odskočit k hraničnímu kameni. Směrovky k němu najdete celkem snadno, zpátky už ale musíte dát spíše na svůj instinkt. Při hledání správné cestičky ale našlapujte opatrně, oblast je poddolovaná a ne právě stabilní. Na další zpestření narazíte mezi 4. A 5. Panelem, tentokrát šipky končí u fylitových skalek a rozhodně stojí za to. Místo s úžasným výhledem na okolní lesy je jako stvořené pro malý odpočinek a svačinku.

Do údolí Černé vede kouzelná lesní cestička a dále zpevněná cesta kolem Podleského potoka. Tuto část si pořádně vychutnejte, abyste nabrali sílu na poměrně dlouhé šlapání po asfaltce. Silnici i říčku opustíte až u odbočky k Lužskému vrchu. Pokud je potřeba doplnit energii, kousek dál u rozcestí Luhy najdete zastřešené odpočívadlo. Posilněni můžete vyrazit dál po červené až k rozcestí Železná cesta. Tady máte na výběr několik možností: po žluté značce dojdete lesem rovnou zpátky k nádraží, zelená vás dovede k vlakové stanici Potůčky-zastávka, čímž se obci úplně vyhnete. Naučná stezka (červená) pokračuje přes bývalou hornickou osadu Stráň do centra Potůčků k pěšímu hraničnímu přechodu.