Nejoblíbenější šumavské trasy na běžkách

Celková délka strojově udržovaných šumavských lyžařských tras je zhruba 600 kilometrů, z toho na území národního parku je to asi 380 kilometrů. K nejkrásnějším výletům patří trasa ze
Zadova na Kvildy, kolem Prášilského jezera na Poledník, přes Hůrecké slatě na Pancířský hřbet či z Modravy k samotě Březník.
Běžkaři nejvíce využívají
140 kilometrů dlouhé Šumavské magistrály, která
spojuje Šumavu od Železné Rudy až k Lipnu. Dvakrát týdně se v případě příznivých podmínek budou v zimě upravovat i nástupní místa v jednotlivých obcích.
Šumava v zimě schůdná i pro pěší

Celou zimu je pro pěší upravována
trasa z Kvildy na Bučinu. Kromě cesty na Bučinu, kterou v zimě využívají dokonce i někteří cyklisté, připravuje Správa NP pro pěší na
letošní zimu novinku. Ve směru
od Kvildy k Horské Kvildě, což je
pro běžkaře téměř dálnice, chce kromě běžeckých stop upravovat i cestu pro pěší. Tímto směrem je celoročně otevřené jelenárium, kam chodí hodně lidí, dále už cesta v zimě tolik využívána není, nicméně směr k Horské Kvildě je i
v zimě pro pěší zajímavou trasou.

Trasy pro pěší upravuje každou zimu i sousední
Modrava. Jde o trasy z Modravy na
Modravský most směrem na
Březník a Modrava –
Rybárna, lesní správa Srní pak protahuje cestu mezi Rybárnou a Rokytou. Letos už bohužel kvůli nově umístěným zábranám na hradlovém mostě
nebude možné pro pěší protahovat cestu podél Vchynicko-tetovského kanálu od hradlového mostu na Rokytu. Zábrany na most umístila Správa Národního parku Šumava kvůli řidičům, kteří nerespektovali zákaz vjezdu.
V Prášilech se na údržbě tras pro pěší domluvili s tamní lesní správou národního parku. Bude se upravovat cesta
z Prášil na Gsenget, z
Vysokých lávek přes Hůrku do Nové Hůrky a z Velkého Boru
na Javoří pilu. Železnorudští upravují po pěší cestu z
Železné Rudy na Debrník, pro pěší i cyklisty cestu z Železné Rudy na Špičák,
bez údržby je ponechána cesta ze špičáckého sedla na Černé jezero.