Translate

2018-04-14

Výlet poblíž Lenory

Zřícenina hradu Kunžvart

Kunžvart byl vystavěn jako strážný hrad střední (Vimperské) Zlaté stezky (Vimperk - Pasov) někdy kolem začátku 14. století. První písemná zmínka pochází z druhé poloviny 14. století, kdy jej Karel IV. uznal Vimperskému panství. Od roku 1547 se uvádí jako pustý a v roce 1578 jej požár změnil na zříceninu.
Na jihovýchodním výklenku je mezi stromy vidět otvor ve skále. Na severním okraji se nachází plochá skála, ve které jsou vodní mísy. Tyto zajímavosti nám připomněly výlet na Obří hrad
Parkoviště se nachází na severním okraji Strážného pod sjezdovkou u bytových domů. Z parkoviště přejdete přes cestu a napojíte se na modré turistické značení. Minete bytovku a vyšlápnete sjezdovku ke kapli. U kaple odbočíte vpravo do lesa a za skalkami se držte vlevo. Za lesem přijdete na polní cestu, kde odbočíte doprava a vzápětí doleva.
V dalším lese se na rozcestí ve tvaru Y držte vpravo až dojdete k rozcestí Kunžvart zříc. Zde odbočte vpravo k zřícenině. Po prohlédnutí se vraťte zpět na rozcestí Kunžvart zříc a odbočte doprava na žluté turistické značení směr Orlovka. Příštích 400 metrů půjdete zarostlou pěšinou a bude-li po dešti, půjdete měkkým terénem.
Při příchodu na paseku budete mít po levé ruce posezení. Pokračujte podél větrolamu k nedalekém rozcestí Orlovka. Zde odbočíte doprava na asfaltku a napojíte se zelené cykloznačení. Klesáním dojdete k čistému rybníčku, kde se můžete vykoupat.
Kousek za rybníčkem odbočíte doprava a vyšlápnete krátký kopeček, za kterým jste zpět na parkovišti ve Strážném.
Od parkoviště ke zřícenině nastoupáte necelých 200 výškových metrů.