Translate

2014-06-30

Námět na výlet v okolí Kovářské

Výlet do okolí okolo obce Kovářská

Délka: 12 km
Obtížnost: nenáročná
Okruh: ANO, Značení: část trasy značená

Trasa výletu vychází po modré značce z obce Kovářská, dále pokračuje kolem železniční stanice střídavě podél trati až na vrch Mědník, na kterém je překrásná vyhlídka a poté k hotelu Měděnec a odtud do obce Měděnec. Zde odbočuje vpravo a po červené značce jde podél silnice do Horní Halže. Zde trasa opouští značené cesty a vede podél místní silnice zpět do obce Kovářská.

Kovářská je významné letovisko. Zachoval se zde kostel z 18. století, Mariánský sloup a pozdně barokní fara. Na západ od obce je rašeliniště zvané Palouk mrtvých s památníkem padlých vojáků ze třicetileté války.

Na vrchu Mědník je rotundová kaple Neposkvrněného početí Panny Marie z roku 1647. Konají se zde slavnosti a hornické pouti. Na jihozápadním svahu pod vrcholem stojí i kaple Srdce Ježíšova, postavená v roce 1935. Na svazích Mědníku jsou dodnes patrné pozůstatky středověkého dolování.

V okolí obce Měděnce se nachází ložiska pyritu, chalkopyritu a achátu. Na jižním kraji obce lze spatřit skalní útvar s plástevnatou strukturou krušnohorské ruly zvaný Sfinga. Na kopci Měděnecká hůrka je tzv. Malachitová jeskyně.